Välkommen till oss på Kundcenter

Vi hjälper dig med allt från beställning, hämtning och leverans till fakturering.

Kundcenter

Telefon: +46 20 456 000 Skicka mail

Våra direktnummer

För information på engelska - Knappval 9

För våg - Ring via Växeln, knappval 1

För bokning och leverans av stenmaterial

För företag - 031-77 151 08

För privatpersoner - 031-77 151 09

Beställning av asfalt

Hela Sverige: 031-77 151 14

Hämta material med släpkärra

Hela Sverige: 031-77 151 13

Fakturafrågor

Ring via växeln, knappval 6

Kundportalen

I vår kundportal får du en tydlig och övergripande bild över dina inköp. Saknar du inloggningsuppgifter kan du ansöka om det på kundportalen.

Mer om Kundportalen

Vågkort och vägning

Hur vägar jag in/ut mitt material på NCC:s anläggningar?

För att så smidigt som möjligt hämta eller lämna material behöver du ett aktiverat vågkort. Vågkortet får du på plats ute på anläggningen vid ditt första besök. Aktivera ditt vågkort genom att ringa oss på kundcenter.  

Du behöver också ha ditt kund- och projektnummer redo. Saknar du denna information ber vi dig kontakta oss innan du kör upp på vågen. Då går utvägningen smidigare. Rätt information från början ger korrekt följesedel och korrekt fakturering.  

Hur aktiverar jag mitt vågkort?

För att aktivera ditt vågkort behöver vi registrera uppgifter om ditt fordon såsom taravikt, registreringsnummer, släp och kontaktuppgifter. Ring oss så hjälper vi dig. 

På vilka anläggningar gäller mitt vågkort?

Ditt aktiverade vågkort gäller på alla NCC:s anläggningar i Sverige.

Hur gör jag om jag har glömt mitt vågkort?

Om du har glömt att ta med ditt aktiverade vågkort så hjälper vi dig. Ring oss och uppge ditt registreringsnummer så väger vi materialet åt dig.

Kan ni hjälpa mig väga mitt material?

Du kan när som helst under vägningen ringa oss via vågtelefonen så hjälper vi dig att slutföra vägningen. Vi kan även hjälpa dig att förbereda vägningen innan du kommer till oss. 

Hur hittar jag fram till rätt artikel på terminalen?

För att enkelt hitta rätt produkt, sök på produktens storlek. Till exempel: Om du letar efter bergkross 0/32, skriv "32" i sökfältet. Då visas alla produkter som innehåller "32" i namnet på skärmen. Smidigt och snabbt! 

Varför är rätt information vid vägning viktigt?

Rätt information vid vägningen säkerställer en korrekt följesedel, som i sin tur ligger till grund för fakturan. Chauffören behöver därför ange rätt kund, referens, order eller avtal, samt eventuell specifik märkning. 

Guider för en smidigare vägning

Instruktionsfilm för smidigare vägning

Vi har satt samman en instruktionsfilm där Therese som jobbar som vågoperatör hos oss berättar och guidar igenom hur en vägning går till.

Fakturor och köp

Kan jag ändra upplägget på mina fakturor?

Självklart kan du göra det. Du kan till exempel få dem uppdelade efter referens och sorterade efter littra. Hör av dig till oss på Kundcenter och berätta hur du vill ha dem så ser vi över bästa möjliga lösning för dig. 

Vad är littra och referens?

Littra: En valfri komplettering till referensen som kan användas för märkning av följesedeln för att ge extra tydlighet. 

Referens: Märkning som hänvisar till ett specifikt projekt, order eller avtal och syns på fakturan. 

Kontakta oss gärna i förväg om du vill lägga till referenser eller littra, så allt är klart inför vägning och leverans. Detta säkerställer att fakturan blir korrekt.

Måste offerten godkännas innan beställning?

Ja, det är viktigt att offerten är godkänd för att säkerställa att ni får rätt priser på fakturan.

Hur får jag en offert eller prisuppgift?

Företag: Kontakta ansvarig säljare på den anläggning du önskar hämta ditt material på för offert och prisuppgifter eller använd vårt formulär för offertförfrågan.  

Privatperson: Se prisuppgifter och beställ smidigt material med hemleverans via vår webbshop eller ring Kundcenter på 020-45 60 00.

Kan jag se mina inköp och följesedlar på ett ställe?

Om du loggar in på vår kundportal får du en tydlig överblick över alla dina inköp och följesedlar. Du kan enkelt följa upp ordrar kopplade till ett specifikt avtal och se en sammanställning. Om du inte redan har ett konto, kan du smidigt skapa ett direkt i portalen.

Vad har ni för köpvillkor?

Leveranser

Hur går leveransen till?

Våra transportledare på Kundcenter planerar din leverans utifrån dina önskemål, så att den blir så smidig som möjligt. För att boka och få mer information om leverans, kontakta oss på Kundcenter via telefon 020-45 60 00.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi har två olika leveranssätt – storsäck eller tipplass som levereras till ditt projekt antingen i kranbil eller lastbil. Är du ute efter mycket material så kan tipplass vara fördelaktigt. Vill du minimera spill och enklare hantera materialet så kan storsäck vara ett bättre val. Leveransmöjligheterna kan skilja sig runtom i landet, se vad våra anläggningar kan erbjuda

På vissa av våra anläggningar erbjuder vi även möjligheten att hämta materialet själv med personbils-släpkärra. 

Vart i Sverige levererar ni material?

Vi har anläggningar runtom i hela Sverige. Se din närmaste anläggning och leveransmöjligheter.  

Hur stor plats behöver lastbilen för att lasta av materialet?

För att leveransen ska kunna genomföras smidigt krävs det att det finns bra vägar och utrymme för lastbilen att komma fram och lasta av materialet. Leverans förutsätter fri höjd på 4,5 meter och fri bredd på 3,5 meter på väg från NCC:s anläggningsplats och fram till leveransplatsen. Om du vet att det finns några hinder eller svårigheter längs vägen som kan påverka leveransen, vänligen meddela vårt Kundcenter om detta i förväg.

Vad har ni för leveransvillkor?

För våra leveransvillkor tillämpas ABM 07 Ballast.

Certifieringar

Vad betyder det att en produkt är CE-märkt?

De byggprodukter som omfattas av en harmoniserad standard ska inneha en prestandadeklaration och vara CE-märkta. CE-märkningen innebär att produktens egenskaper bestämts och att vi på NCC tar ansvar för att dess prestanda överensstämmer med vad som anges i prestandadeklarationen.  

Vill du veta mer om CE-märkning? Läs mer på vår sida om CE-dokumentation

Vad har ni mer för certifieringar?

Alla anläggningar inom NCC Industry är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001, miljöcertifierade enligt ISO 14001 och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 45001. 

Övrigt

Har ni något erbjudande till vägföreningar?

Absolut! Vi hjälper vägföreningar med allt från mindre reparationer till större arbeten.  

Hör av er till oss via telefon eller mejl och berätta vad ni behöver, så tar vi fram ett skräddarsytt förslag som ni enkelt kan gå igenom tillsammans i föreningen.