Hämta asfalt hos NCC
Varmt välkommen till oss på NCC. Hos oss väger du själv enkelt ut dig på våra asfaltanläggningar. Snabbare, enklare och mer effektivt. Behöver du hjälp kan du alltid ringa vårt Kundcenter så hjälper vi till med hela eller delar av din utvägning.
Öppettider på vårt Kundcenter
Vi finns tillgängliga för att hjälpa till vid beställning, vägning och fakturering. Vi kan även hjälpa och vägleda chaufförerna i samband vägningstillfället.
Lågsäsong (Jan-mars, juli, nov-dec)
- Måndag - Fredag: 05:45-16:15
Högsäsong (april-juni, aug-okt)
- Måndag - Torsdag: 05:45-17:15
- Fredag och dag före röd dag: 05:45-16:15
Kontakta oss via telefon vid vågen eller via kontaktuppgifter nedan på denna sidan.
Vågkortet är nyckeln till vägningen
För att på ett smidigt sätt hämta eller lämna material hos oss behöver du ha ett vågkort. Vågkortet får du på vår anläggning.
- Vågkortet är unikt för varje fordon. Har du flera fordon så behöver du alltså ha ett eget vågkort till varje fordon.
- Innan första vägning behöver du aktivera ditt vågkort. Det gör du genom att kontakta oss på Kundcenter. Då registrerar vi uppgifter om ditt fordon såsom taravikt, registreringsnummer, släp och kontaktuppgifter.
- Ditt vågkort gäller för vägning på alla NCC:s anläggningar i Sverige.
- Vid självbetjäning behöver du ha ditt vågkort redo vid vägning. Skulle du inte ha det med dig kan du alltid ringa oss och uppge ditt registreringsnummer så kan vägningen ske via oss.
Tips för en enklare utvägning
- För att hämta asfalt behöver du gjort en beställning hos vår administratör innan.
- Ha ditt beställningsnummer och vågkort redo. Uppge numret till personalen på plats och kör till anvisad lastficka.
- Därefter sköter du själv in- och utvägning och lastning med hjälp av våra självbetjäningsstationer och fjärrvägning.
- Kom ihåg att du när som helst under vägningen kan ringa oss via vågtelefonen så hjälper vi dig.
Fakturering
Berätta för oss hur du vill ha dina fakturor. Du kan till exempel få dem uppdelade efter referens och sorterade efter littra. Hör av dig till oss på Servicecentret så kan vi se över bästa möjliga lösning för er.
Rätt information ger snabb vägning, korrekt följesedel och faktura
Det är viktigt att det blir rätt vid själva vägningen eftersom följesedeln som skapas då ligger till grund för fakturan. Chauffören behöver ha fått rätt information med sig till vägningen och behöver ange vilken kund, referens, order eller avtal som gäller för jobbet samt om följesedeln ska ha någon specifik märkning/littra.
Referens och littra
På Kundcentret lägger vi upp de referenser ni önskar på fakturan, till exempel olika projekt eller annan information. Följesedeln kan märkas med sk littra som en frivillig komplettering till referensen. Kontakt oss gärna i god tid så allt är klart inför besöket.
Övrigt
Vi fotograferar varje lass vid in- och utvägning.
Kundcenter
Telefon
+46 20 456 000